Ką daryti, kad Naujieji metai tikrai būtų NAUJI?

Galbūt pastebėjai, kad artėjant Naujiesiems metams buvo padaugėję informacijos apie naujametinius pažadus? Dar 2019 metams neprasidėjus psichologai ir įvairių straipsnių autoriai skubėjo pranašauti, o gal norėjo priminti, kad daugeliui nepavyks įgyvendinti naujametinių pažadų. Kai kurie jų pataria mums per daug nenorėti ir atsargiau vertinti savo galimybes…

Štai keletas pavyzdžių:

Bjauri tiesa: atskleidė tikslią datą, kada nusispjausite į savo naujametinius pažadus

[…] beveik jokie kiti pažadai nėra laužomi taip stipriai, kaip naujametiniai. Dažniausiai žmonės ima sau žadėti daugiau sportuoti, valgyti geriau ir išleisti mažiau. Tačiau viso to laikytis yra išties nepaprasta.

Visai neseniai paaiškėjo, kada tiksliai žmonės šiuos savo pažadus meta. Pasirodo, kad tai įvyksta jau labai greitai – užsienio žiniasklaidoje rašoma, jog data, kai žmonės nebetiki savo pačių sau duotais pažadais, yra sausio 12.

šaltinis: tv3.lt

Metų sandūroje užsibrėžiami tikslai ir pažadai skamba gražiai, bet neretai mūsų norai ir ryžtas taip ir lieka popieriuje arba tiesiog pasimiršta. Statistika neguodžia – psichologė Genovaitė Petronienė sako, kad naujametinius pažadus įgyvendina tik aštuntadalis žmonių, o viena svarbiausių to priežasčių – nes norime per daug.

šaltinis: lrt.lt

Naujieji metai – puikus atskaitos taškas (kaip ir pirmadienis), kai norisi pradėti daryti kažką kitaip nei iki šiol. Tačiau per vieną ar dvi dienas pakeisti nusistovėjusio gyvenimo ritmo paprastai nepavyksta, todėl greitai apima nusivylimas ir nustojama stengtis.

šaltinis: egu.lt naujienlaiškis „Kodėl Naujųjų metų pažadai lieka neįgyvendinti?“

Tik 1 žmogus iš 10 įgyvendina naujametinius pažadus. Kodėl įpusėjus metams tikslus pamirštame ar nuleidžiame rankas, nesvarbu, ar tai būtų naujas pažadas sportuoti, nauji išsikelti iššūkiai įmonėje ar naujų kompetencijų troškimas?

šaltinis: salesclub.lt naujienlaiškis apie renginį „EQ vakaras: NY resolutions – melas sau?“

Jeigu tik 1 iš 10 žmonių pavyks įgyvendinti pažadus tai reiškia, kad didžiajai daliai mūsų Naujieji metai nebus tokie ir nauji?

Deja, bet daugelis liks prie senų įpročių, įprastų minčių ir tų pačių veiksmų.

Jeigu praėję metai tau buvo stebėtinai produktyvūs ir tu pasiekei visko, ką užsibrėžei, sveikinu! Kad ir ką darei, pratęsk daryti tai toliau 🙂

O jei taip nebuvo tai reiškia, kad turime kažką daryti kitaip.

Tik klausimas, o ką daryti kitaip?

Ieškodamas atsakymo užsikabinau už akis patraukusio pranešimo su pavadinimu „Making the New Year NEW“. Nuojauta pakuždėjo, kad čia bus kažko naudingo. Ir ji neklydo.

Šis pranešimas atsakė į klausimą ką daryti, kad nauji metai būtų iš tiesų nauji. Yra 3 teisingi klausimai, kuriuos būtina atsakyti sau ir 3 pinklės, apie kurias reikia žinoti, kad jų galėtume išvengti siekdami ilgalaikių pokyčių.

Čia, savo pirmame tinklaraščio straipsnyje, noriu su tavimi pasidalinti, ką sužinojau peržiūrėjęs minėtą pranešimą.

Pradedam.

Tam, kad naujametiniai pažadai virstų realybe vienas iš esminių dalykų, kuriuos turime padaryti yra užduoti ir atsakyti sau į klausimus apie savo gyvenimą ir save.

Šie 3 klausimai yra geri tuo, kad yra apie mus pačius, o ne apie kitus žmones. Jie yra apie mūsų mintis ir veiksmus:

1 KLAUSIMAS – ko aš noriu nebedaryti, ir ką noriu pradėti daryti?

Ko noriu daryti mažiau ir ko daryti daugiau? Čia kaip su drabužiais. Nusiimi senus marškinius ir užsidedi naujus. Tą darome nuolat. Atsisakome seno ir imame naują. Reikia daryti abu dalykus.

Jeigu bandysi užsidėti naujus marškinius nenusiėmęs senų, jie tiesiog netiks, neatrodys gerai ir su jais negalėsi jaustis patogiai. Tiesiog nesigaus taip.

Bet jeigu nusiimsi senus ir neužsidėsi naujų, tada turėsi vaikščioti nuogas(-a). Būtent todėl reikia padaryti abu dalykus. Neužtenka tiesiog liautis daryti sena, turime pradėti daryti nauja. Tai, kas sena pakeičiame į nauja.

Kai priimame sprendimą kažko atsisakyti lieka tuščia erdvė. Ji anksčiau ar vėliau yra linkusi užsipildyti. Kuo? Tuo pačiu senu dalyku, arba kitu senu dalyku, arba nauju.

Tarkime, nustoji liežuvauti, nes tai skaudina kitus žmones. Bet negali tiesiog liautis liežuvauti, turi pakeisti buvimą ilgaliežuviu į buvimą padrąsinančiu, į buvimą kuo nors nauju.

Liaujiesi pavydėti kitiems ir vietoje to, pradedi būti naudingas kitiems. Sena pakeiti į nauja.

Arba liaujiesi būti piktas(-a). Bet juk negali tiesiog liautis pykti, turi pakeisti tai į buvimą dėkingu ar buvimą empatišku. Pakeisti sena į nauja.

Imkime kaip pavyzdį desertą.

Įsivaizduok šokoladinį tortą. Jis simbolizuos sena. Žinau, jis atrodo gerai, yra viliojantis, bet jis yra tai, kas sena. Ir nėra toks naudingas tau kaip tarkime dubuo šviežių vaisių.

Taigi, jeigu tu atsisakysi seno ir sau kartosi: „Aš neketinu valgyti to šokoladinio torto… Rimtai. Aš jo nevalgysiu, sakau tau… Aš nevalgysiu šito šokoladinio torto.“ Visą laiką, kol tavo dėmesys bus sutelktas į jį, tu tik artėsi ir artėsi prie to šokoladinio torto ir pradėsi jausti, kaip kyla noras vėl grįžti prie seno.

Kai kurie turi pakankamai valios nesuvalgyti torto, tačiau jų mintys užstrigusios į tai, kaip nesuvalgyti torto. Ir dėl to jie negali visiškai atsisakyti galvojimo apie sena, o tai trukdo pradėti kažką nauja. Bet kaip tada pasikeisti?

Artėjant link naujo tu natūraliai tolsti nuo seno. Kuo arčiau nauja, tuo toliau sena. Kai jau pradedi mėgautis nauju, grįžti prie seno tampa nebe taip lengva. Atsisakai sena ir pakeiti į nauja.

Daugumai mūsų, šis procesas yra tikra kova, išbandymas.

Kartais tai atrodo panašu į ėjimą 3 žingsnius į priekį ir 2 atgal.

Yra 3 pavojingos pinklės, kuriuos mums trukdo likti prie nauja ir vilioja grįžti prie seno:

  • Perfekcionizmas arba baimė, kad jei jau kartą susimovei, būtinai susimausi ir dar kartą. Galima drąsiai prognozuoti, jog 2019 m. tau nebus tobuli ir tu nebūsi tobulas(-a). Todėl, kai kartą susimausi venk minčių: „Na štai, viskas, susimoviau. Kam vėl stengtis. Juk susimausiu vis tiek“. Suteik sau dar vieną galimybę.
  • „Sprendimą kažką keisti užtenka priimti tik kartą metuose“. Neužtenka tiesiog priimti sprendimą kažką daryti ir apie tai užmiršti. Kiekvienam naujo įpročio suformavimui iki automatizmo ir įvaldymui reikia daugiau laiko.
  • „Dabar nesijaučiu gerai“. Kai imiesi kažko nauja, pradžioje jausmas keistas, svetimas, nekomfortiška daryti nauja – juk daug paprasčiau daryti sena, pagal jau aiškią, „išdirbtą“ tvarką. Lengva pamėginti nauja ir sakyti: „Ai, ne man čia tas naujas, toks jau aš esu, man anas labiau tinka ir pritinka.“ Kai mėgini kažką nauja, taip jau būna – truputį keista, neįprasta. Šiek tiek kantrybės ir nauja taps įprasta.

Esminis dalykas, kad atsisakytum seno yra priimti nauja.

Štai kas naujus metus padarys iš tiesų naujais.

Taigi, ko atsisakysi ir ką priimsi? Ką toliau toleruosi, o kam pasakysi „jau gana!”?

Be abejo yra ir tokių dalykų, kuriuos darei anksčiau ir dėka jų pasiekei kažko, ko norėjai. Tuos dalykus taip pat verta pasižymėti, padėkoti sau, kad juos darei ir priminti sau toliau juos daryti.

2 KLAUSIMAS – kur yra uždarytos durys ir kur atidarytos?

Kai kurie iš mūsų pavargstame, nes iš visų jėgų ir valios pastangomis bandome atidaryti uždarytas duris. Užstrigai ties uždarytom durim? Žinok, kad kažkur yra atvertos durys, naujos galimybės. Suvok uždarytų durų fenomeną, jausk dėkingumą. Jeigu taip ir liksi šalia uždarytų durų, bus sunku rasti tinkamą kelią vedantį link atidarytų durų. Pasitelk kantrybę ir pradėk judėti.

3 KLAUSIMAS – kas tau atrodo svarbu ir kas iš tiesų yra svarbu?

Nauji metai yra puikus laikas peržvelgti savo prioritetus ir savęs paklausti: „ką turiu padaryti pirmiau?“. Yra labai lengva užstrigti ties tuo, kas atrodo „svarbu“ ir pražiopsoti tai, kas iš tiesų yra svarbu. Rask laiko suvokimui, kas tau tikrai yra svarbu dabar.

Kas tau svarbu šiemet? Ką įgyvendinsi?

Jeigu ketini tapti geresniu, turi pasirinkti tapti geresniu.

Turi apsispręsti priimti geresnius sprendimus, geriau elgtis, geriau galvoti, geriau veikti.

Ar esi pasiruošęs…
– pakeisti sena į nauja?
– atrasti daugiau galimybių?
– išmokti pirmiau daryti svarbiausius dalykus?

Jeigu taip,  kviečiu prenumeruoti mano naują tinklaraštį, kuriame su tavimi atvirai dalinsiuosi tuo, kas tikiu mums padės tapti geresniais žmonėmis.

Kiekvieną mėnesį pasidalinsiu knygų, audio knygų, online kursų ir seminarų, kuriuose dalyvavau apžvalgomis, gautais patarimais ir rekomendacijomis, o svarbiausia – praktiškai išbandytomis ir patikrintomis idėjomis, kurios man padėjo pasiekti norimo rezultato.

Nori gauti mano straipsnius?

Užsiregistruok čia ir aš įtrauksiu tave į prenumeratorių sąrašą.

Nuoširdžiai,
Darius Jonauskas
atsigaunantis perfekcionistas 🙂

P.S. matai, aš nelaukiu, kol šis mano pirmasis straipsnis ir tinklaraštis bus tobuli, turės reikiamą funkcionalumą, bus visiškai paruošti ir tvarkingi – aš tiesiog pradedu judėti. Pradėk ir tu šiuos metus, nors ir netobulai. Pradėkime kartu!

P.P.S. pirmasis mano NY resolution -> 80% laiko, kurį anksčiau skirdavau įvairiems filmams ir serialams, nuo šiol skirsiu saviugdai ir pasidalinimui su tavimi šiame tinklaraštyje.

2 Replies to “Ką daryti, kad Naujieji metai tikrai būtų NAUJI?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *